Translate

måndag 11 februari 2013

Tecken på att man är en stor familj - tecken 4

Enligt SCB har en procent av Sveriges barnfamiljer fem barn eller fler. Under våren kommer jag lite då och då dela med mig av mina iakttagelser rörande denna familjegruppp. Min egen lilla" Familjen
annorlunda light" skulle man kunna säga.

Det fjärde tecknet på att man är en stor familj är att mängden plats, papper och kartong som produceras per månad är så stort att det skulle rättfärdiga uppbyggandet av en mindre återvinningsstation på tomten. Numera har vi infört ett system med tre stycken 125 liters plastsäckar i entrén. Inte särskilt vackert men mycket praktiskt.

2 kommentarer:

  1. En stor fördel med att bo i en bostadsrättsförening med sopsortering i det gemensamma soprummet! Men antalet vändor till soprummet är även för en tvåbarnsfamilj skrämmande stort...
    / Karin

    SvaraRadera
  2. Själv har "bara" tre av ICA´s största papperskassar till papper, kartong och plast. Jag och mina tre barn fyller dessa på ett par veckor. Bara reklamen som kommer fyller lätt den påsen.

    SvaraRadera