Translate

lördag 9 februari 2013

Tecken på att man är en stor familj - tecken 1 och 2

Enligt SCB har en procent av Sveriges barnfamiljer fem barn eller fler. Under våren kommer jag lite då och då dela med mig av mina iakttagelser rörande denna familjegruppp. Min egen lilla Familjen
annorlunda light skulle man kunna säga.

Ett tecken på att man är en stor familj är att inträden, liftkort och dyligt, tenderar att ta en oproportionerligt stor andel av nöjes- och semesterkassan i anspråk. Till exempel kostar ordinarie inträde för hela familjen Bokenblom på nöjesbadet i Örebro i runda slängar 750 kr.

Ett annat tecken på att ma är em stor familj är att man aldrig helt omfattas av de familjerabatter som erbjuds. Har ni någon gång reflekterat över att inte ens de mest generösa familjeerbjudena inkluderar fler än två vuxna och tre barn och ofta inte ens det?

1 kommentar:

  1. Än så länge har jag bara tänkt att det är skönt att vi oftast bara behöver betala för ett barn... Men dagen kommer då vi behöver familjebiljett+en extra eftersom vi BARA har tre barn...
    /Manne

    SvaraRadera