Translate

söndag 17 februari 2013

Mitt liv som skidskytt

Skidskytte  kan tyckas vara en märkligt sport, men kombinationen skidåkning och skytte är en mycket populär sport idag, inte minst i vårt grannland Norge och nere på kontinenten.   Idag kände jag mig faktiskt som en skidskytt, eller närmare bestämt som en av de där skidskyttarna som har satt de fyra första skotten  i en serie  utan större problem, och som då blir lite övermodig och därmed missar det femte skottet. Så lätt hänt, men ändå så förargligt. Själv hade jag, dagen till ära, memorerat ett tolv verser långt bibelställe, Paulus lovprisning i Efesierbrevets första kapitel vers 3 till 14, som jag ämnade recitera under min predikan idag. Jag satt inte betoningarna till 100 procent men texten flöt på och jag blev efterhand allt mer säker på att jag skulle ta mig igenom hela sammanhanget  utan att fallera. Lite för säker skulle det visa sig. Jag bommade sista versen. Total black out.  Så lätt hänt men ändå lite förargligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar