Translate

måndag 30 december 2013

Ett år i siffror

En bild säger mer än 1000 ord. Men en siffra kan innehålla mycket information den oxå. Ni som har läst Liftaren guide till galaxen vet vad jag talar om. Ni som inte har gjort det kan få en snabbkurs genom att titta på klippet nedan.



Här kommer mitt försök att sammanfatta 2013 i siffror. För att gör det hela lite roligare för dig som läsare så får du själv stoppa in siffrorna där du tror att de passar.

2  2,67  3  5  7  16  28  30  36  47  81  105  325  360  3400  6800


__   är det genomsnittliga antalet pizzor familjen äter på fredagskvällen.
__   familjebesök på Gustavsviks äventyrsbad har det blivit under året.
__   procents löneförhöjning fick underrtecknad under 2013
__   kr kostade taxiresan till Skavsta flygplats. Bilreparationen ytterligare ___   kr.
__   timmar har vi lagt på på byggnation och renovering
__   timmar barnfritt har jag och hustrun haft under året.
__   minuter tar det att åka till jobbet när fem barn ska lämnas på fyra ställen på morgonen.
__   A:n hade sonen i sitt höstbetyg i 9:an
__   blogginlägg har jag skrivit under året
__   barn deltog i Position X på Torp
__   predikningar har det blivit under året
__   gånger i veckan åker jag i väg och styrketränar
__   procent är Mathildas nya tjänstegrad
__  helger har vi haft helgbarn hos oss
__  utlandsresor i tjänsten har det blivit











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar