Translate

lördag 6 april 2013

Olika vårtecken

Olika människor har olika vårtecken. För mina barn kommer våren när studsmattan görs iordning. Det brukar vara ett tämligen tidigt tecken, så dock inte i år. För min fru är våren här när vissa växter i rabatterna tittar fram, vilket, med tanke på årets väder och det faktum att Eker är ett litet lokalt köldhål, lär dröja några veckor till. För min mor inträffar våren i och med försådden av tomatplantor. Själv är jag nationalekonomi i botten så mitt vårtecken är lite mer komplicerat. I min värld inträffar våren när jag temperaturen ute tillåter att jag kan justera pannan i källaren på ett sådant sätt att det bara går 16 kg pellet per dygn, utan att min fru protesterar mot att det är för kallt i köket när hon kommer ner kl 06:15 för att äta frukost.

1 kommentar:

  1. Vi har nog en ganska snarlik fördelning av vårtecken i vår familj. Fast för Simon känns det nog som en stor ekonomisk vinning när vi kan hänga ut kläder på tork, istället för att låta torktumlaren gå dagarna i ände. Och jag vill fylla uterummet med pelagonier. Då är det vår :)

    Dock är även Runnaby långt ifrån våren. Här ligger snön kvar över hela tomten.

    SvaraRadera