Translate

måndag 29 september 2014

Oktober månads stora utmaning

Som 19 åring skulle jag ut och springa 17 km vid ett tillfället. Det ar en del av klassiker för oss gymansieelever. Tyvärr tog orken och alla kolhydrater tog slut vid 11 km. Sista varvet i Karslunds elljusspår var en plåga och förödmjukelse. Att då komma igång med löpning vid 41 har varit något av en befrielse och upprättelse. Gårdagens 15 km gav mersmak och nu finns det ingen återvändo. Idag anmälde jag mig till halvmaran i Åstadsloppet. 21 km blir dock en utmaning för undertecknad. Framförallt har jag problem med att hitta en "rätt" fart när jag är ute springer. Det blir lätt alldeles för lugnt, så att minuterna tickar iväg för snabbt, eller för fort så att orken tryter alldeles för fort. Förhoppningsvis hittar jag rätt rygg under loppet att ta sikte på.

Jag hoppas även kunna hitta sponsorer till mitt springande. Människor som kan tänka sig att skänka en eller några kronor för varje kilometer jag springer. Oscar och Elin har redan utlovat att vara med, men det finns för plats för fler. Pengarna jag springer in går oavkortat till skolavgifter för barnen på Hanna Emuriakin-skolan i Loki i nordvästra Kenya. Målsättningen är att få in 1 200 kr, för det är avgiften för ett barn under ett år. Hör gärna av dig till mig om du vill vara med och göra en insats.

2 kommentarer:

  1. Ser mycket fram emot att följa detta/pelle

    SvaraRadera
  2. Förstå hur mycket mer intressant det blir om du sponsrar med tre kr per km.

    SvaraRadera