Translate

tisdag 10 september 2013

It´s a man´s world

Allt emellanåt så dyker det upp artiklar i media som talar om yngre män är förlorarna i dagens samhällsutveckling. De har sämre utbildning än deras kvinnliga jämnåriga, de är mindre mobila och deras brist på flexibilitet gör att de får det svårare i en alltmer kunskapsintensiv och internationaliserad värld. Det må vara sant, men jag vill ändå citera James Brown och hävda att världen fortfarande är a man´s world.  Men det kräver delvis att man lever efter devisen, if you can´t beat them, join them. D.v.s. en man som vill lyckas och få status måste göra bevisa vad han kan på det som traditionellt sett har betraktats som kvinnans domäner. Jag tänkte bevisa min tes genom att dela med mig av mitt hemligaste och mest effektiva vapen - bakning!  En karl som kan baka vinner föga respekt bland sina manliga jämlikar, men med kvinnor är det helt annorlunda. Jag förundrar över att jag som man får så enormt mycket kredit av att göra något som kvinnor genom hela historien har ägnat sig åt. Vill man vara helt säker på att lägga världen under sina fötter så gå upp kl 04:58 på kanelbullens dag den 4:e oktober och baka en dubbel sats bullar, så att varje barn i familjen som vill kan få ta med sig en klassuppsättning varma bullar till skolan. Följer du detta framgångsrecept kan du utan att darra på machetten citera Mr Burns i Simpsonsfilmen
- The white man comes up on top again, how suprising.


2 kommentarer:

  1. Helt suveränt, men ska det genomföras i ert hushåll så räcker inte tiden till att få allt klart.....det blir till att börja mitt i natten :)

    SvaraRadera
  2. Det stämmer nog. Tack och lov har vi dubbelugn

    SvaraRadera