Translate

söndag 8 februari 2015

En recension av Gustavsviks äventyrsbad

 I vissa medier framstår det nästa som om det enda som kommunerna satsar sina pengar på är nya badhus och multiarenor. Så är det naturligtvis inte. Inom ramen för mina arbetsuppgifter på jobbet gjorde jag en genomgång av svenska kommuners satsningar på just badhus och äventyrsbad. Det visade sig att endast en procent av investeringarna gick till simanläggningar. Huruvida det är mycket eller inte kan diskuteras men handen på hjärtat någonstans måste ju våra barn få lära sig att simma.
.
Gustavsvik är en av de badanläggningar som satsar mest på nya attraktioner under de kommande åren. I dagarna invigdes den första del i denna satsning. Äventyrsbadet har byggts ut för 90 miljoner kronor och det har bland annat tillkommit tre nya vattenrutschkanor. Det var med stor förväntan som delar av familjen Bokenblom begav sig av för att testa de nya attraktionerna på premiärdagen i lördags. Efter att ha gjort ytterligare ett besök idag skulle jag vilja sammanfatta mitt intryck på följande sätt:
De nya attraktionerna är helt ok och kommer att dra folka till Gustavsvik, men inne på äventyrsbadet det är minst tre grader för kallt, både i luften och vattnet. Helhetsintrycket blir därför bara en tre av fem badankor. Mitt råd, för de som inte råkar vara ägare av ett årskort, är att vänta en vecka eller två tills de lyckats kalibrera inställningarna på apparaterna som ansvarar för luft- och vattentemperatur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar